نکات بهداشتی در مورد ملحفه ها

لزوم ملحفه تمیز

چربی:بدن شما هنگام خواب چربی ترشح می کند که روی ملحفه باقی می ماند.

عرق:در طول شب در صورتی که محیط زیاد گرم باشد، بدن شما برای خنک شدن عرق می کند.

مایعات بدن:بزاق، خون، ادرار و مدفوع افراد بیمار را نیز به ملحفه ها اضافه کنید.

خرده های غذا:اگر جزو کسانی هستید که نیمه شب چیزی برای خوردن به رختخواب می آورید، بهتر است بدانید خرده های غذا باگ ها را دعوت به خوردن می کنند.

زمان مناسب برای شستن ملحفه؟

در شستن ماهی یک بار ملحفه ها تجدید نظر کنید. ملحفه ها حداقل باید یک هفته در میان و بهتر است هر هفته شسته شوند.

بالش های قابل شستشو را حداقل باید دو بار در سال شست. بالش ها می توانند مرکز کپک، قارچ و باکتری و منجر به اسهال، آسم و برونشیت شوند. اگر تاکنون بالش خود را نشسته اید، بهتر است آن را دور انداخته، بالشی جدید بخرید.

اگر از بیمار مراقبت می کنید، ملحفه ها را هر روز عوض کنید و نگذارید او دوره نقاهت را در بستری پر میکروب بگذراند. اگر این امکان برای شما وجود ندارد، حداقل روبالشی او را هر روز عوض کنید.

بسیاری از خانم ها برای اینکه رنگ و کیفیت ملحفه ها، روبالشی ها و روتختی را حفظ کنند، آن ها را با آب ولرم و دور کند ماشین لباسشویی می شویند. در حالی که رابرت ویتز، میکروبیولوژیست معتقد است که روبالشی ها و روتختی ها، یکی از بهترین مناطق برای ایجاد آلرژی و

حفظ گرد و غبار هستند. بنابراین باید تمامی کالاهای خواب را دست کم هر دو هفته یک بار با دور تند ماشین و یا آب کاملاً داغ بشویید و برای اینکه از آلرژی زا شدن آن ها جلوگیری کنید باید این کالاها را به دور از گرد و غبار محیط بیرون و در داخل خانه خشک کنید.

یک کاور بالشت و تشک هیپوالرژیک و یا یک پوشش محافظ می تواند مایت ها را کاهش دهد. پوشش ضد آلرژن و محافظ نسبت به نوع هیپوالرژیک، ارزان تر هستند و به روش های مشابه، به عنوان یک مانع غیرقابل نفوذ برای جلوگیری عمل می کنند و رطوبت بدن و پوست شما را از ورود به تشک حفظ می کنند.