دلایل درماتیت پومفولیکس ” Dermatitis Pompholyx ”

افرادی که درماتیت تاولی یا dyshidrotic دارند، به صورت ژنتیکی مستعد ابتلا به آن هستند.
درماتیت تاولی اغلب در زمان استرس پدید می آیند.

درمان درماتیت پومفولیکس

یکی از موثر ترین درمان های طبیعی محصولی به نام کرم ClearSkin-E  است که می تواند برجستگی ها را از بین ببرد.
محافظت از پوست بخش مهمی از درمان است.
حفاظت از دستان خود در برابر تماس مستقیم با صابون، مواد شوینده، پودر پشم شویی، مواد شیمیایی تحریک کننده و مشابه با آنها با پوشیدن دستکش ضد آب، با روکش داخلی پنبه ای.
هنگام پوست کندن و فشردن لیمو، پرتقال، گریپ فروت و یا، پوست کندن سیب زمینی، و دست زدن به گوجه فرنگی دستکش ضد آب بپوشید.
هنگام انجام کار سنگین و باغبانی دستکش های سنگین بپوشید. همچنین هنگام انجام کارهای خشک خانه  دستکش پنبه بپوشید.
اگر شما ماشین ظرفشویی دارید، به طور منظم از آن استفاده کنید. اگر ندارید، اجازه دهید یکی دیگر از خانواده ظروف را بشوید.  لباس ها را با ماشین لباسشویی بشویید، نه با دست.
از تماس مستقیم با ترپانتین یا (سقز)، تینر و رنگ، همچنین براق نمودن مبلمان، فلز، کف زمین، و واکس کفش اجتناب نمایید. هنگام استفاده از آنها، دستکش های سنگین بپوشید،  زیرا آنها حاوی حلال های تحریک کننده هستند.
هنگام شستن دست های خود، از آب ولرم و یک مقدار کمی از صابون ملایم مانند Dove یا Basis استفاده نمایید. صابون را با دقت آبکشی نمایید و دست را به آرامی خشک کنید. همه صابونها تحریک کننده هستند. هیچ صابونی”ملایم با پوست شما” نمی باشد. صابون فاقد تمیز کننده (پاک کننده) نسبت به صابون کمتر تحریک کننده هستند و برای این بیماری توصیه می شود.
حلقه و انگشتر اغلب درماتیت را بدتر می کنند که به دلیل گیر کردن مواد تحریک کننده در زیر آنهاست. هنگام کار خانه و قبل از شستن دستهایتان، حلقه خود را در بیاورید.
هنگامی که خارج از منزل هستید، در آب و هوای سرد و یا هنگام وزش باد، دستکش چرم بدون پوشش (آستر) بپوشید که برای محافظت دست از خشک کردن و یا ترک خوردن مناسب است.
تنها از داروهای تجویز شده (معمولا پماد کورتیزون) و چرب کننده ها استفاده نمایید. از لوسیون ها، کرم ها، و یا داروهای دیگر استفاده نکنید، زیرا ممکن است پوست شما را تحریک کنند.
برای حداقل چهار ماه پس از درمان درماتیت، از دستان خود محافظت نمایید. مدت زمان زیادی طول می کشد، تا پوست دوباره بهبود یابد، و اگر شما مراقب نباشید، ممکن است درماتیت دوباره عود کند.
اگر در شما گرایش به ایجاد درماتیت تاولی در پا وجود داشته باشد، شما باید جورابی بپوشید که در آن حداقل 60٪ پنبه داشته باشد. شما باید هر روز کفش خود را تغییر دهید. 2-3 جفت کفش را به طور متناوب عوض کنید، به طوری که کفش ها قبل از استفاده ی دوباره از آنها کاملاًخشک شوند.