چاقی

اکثر افرادی که بیش از اندازه چاق هستند، به سختی نفس می کشند و تنفس آن ها با خس خس همراه است. معمولا در چنین شرایطی، انگشت سرزنش به سمت آسم می رود. همچنین ممکن است بیمار سابقه آسم داشته باشد اما با افزایش وزن علائم آن بیشتر از پیش بروز کند. در واقع، رابطه ی بین چاقی و آسم یک رابطه ی دوطرفه است و هر دو علت و معلول یکدیگرند. به عبارت ساده تر، چاقی باعث بروز آسم و آسم باعث افزایش وزن بیمار می شود.

مبتلایان به عارضه ریوی باید از مصرف غذاهای پر چرب خودداری کنند و از روغن گیاهی در تهیه مواد غذایی استفاده نمایند .

همچنین استفاده از تنقلات مصنوعی شور و پر کالری مانند چیپس، پفک، بیسکوییت و شکلات برای مبتلایان به عارضه ریه مضر است

آیا کاهش وزن می تواند راهی برای درمان آسم باشد؟

کاهش وزن به طور کلی یک قدم بزرگ به سوی سلامتی هر فرد چاق است. اما برای بیماران آسمی، کاهش وزن مانند یک معجزه عمل می کند. بر اساس تحقیقات و آزمایشات انجام شده،اقدام به کاهش وزن در بیمارن آسمی باعث بهبود علائم آسم در آن ها می شود.

کاهش وزن همواره به عنوان یکی از اساسی ترین گزینه های درمان آسم برای بیماران چاق در نظر گرفته می شود. اگرچه موارد دیگری مثل ترک سیگار و دوری ازمحرک های آلرژی نیز باید مراعات شوند، اما کاهش اضافه وزن مفرط در درمان آسم یک فاکتور کلیدی است.

از آنجایی که تنفس حیاتی ترین عمکرد بدن برای زنده بودن است، هر گونه اختلال در آن باید در سریع ترین زمان ممکن رفع شود. 

افراد چاق بیش از سایرین به بازگشت اسید معده دچار می‌شوند و این امر، علائم آسم را تشدید می‌کند. قطع تنفس در خواب یا آپنه، وضعیتی است که منجر به مشکلات تنفسی و کاهش سطح اکسیژن بدن در طول شب می‌شود، نیز در افراد چاق شایع‌تر است و اغلب با علائمی شبیه به آسم از قبیل خس خس سینه و تنگی نفس، همراه است.