آسم و آلودگی هوا

تکرار سرفه های پیاپی و تنگی نفس چه در افراد مبتلا به آسم و چه در افراد سالم در ساعات آلودگی هوا بیشتر میشود .
هنگام آلودگی هوا تراکم های کمتر از معمول مواد حساسیت زا  ممکن است موجب سرفه های پیاپی شود .
هوای آلوده میتواند کسانی را که معمولا تب یونجه دارند دچار حمله های آسم کند .
مخلوطی از گازهای مضر  مانند اکسید گوگرد ازون و اکسیدازت همراه با حجمی کمتر از 10 میکرومتر ذرات مضر اگزوز ماشین گازوئیلی به قدری خطرناک است که ممکن است مستقیما موجب مرگ شخص مبتلا به آسم شدید یا سایر بیماری های تنفسی گردد.

سایر عوامل تحریک آسم

آلودگی های ویروسی مخصوصا سرماخوردگی معمولی و رینوویروس می توانند  آغازگر حمله های آسم باشند که دوره ای از سرفه نیز به دنبال آن می آید .
اگر مبتلا به آسم هستید باید از تماس با افراد سرماخورده پرهیز کنید و آماده باشید که در صورت لزوم مقدار داروی مصرفی خود را دوبرابر کنید .
شاید شما هم از آن دسته افراد باشید که بعد از مصرف آسپرین یا داروهای هم خانواده آن یا ضد التهاب های غیر آستروئیدی مانند ایبوپروفن دچار حمله شدید آسم می شوند .
مبتلایان به آسم مخصوصا در استفاده از دارو های کاهش فشار خون باید احتیاط کنند .
داروی بتابلوکر که معمولا برای کاهش فشار خون تجویز می شود جریان آدرنالین در خون را که به طور طبیعی موجب گشادشدن مجاری تنفسی می شود قطع می کند .
استفاده از این دارو ممکن است موجب مرگ فرد مبتلا  به آسم شود .
آلودگی هوا یکی از محرک های آسم است
اگر آسم دارید، آلودگی هوا می تواند علائم آن را ایجاد کند و باعث حمله شود.
تصور کنید که قادر به رانندگی با پنجره های باز در ماشین نیستید، زیرا هوای بیرون برای نفس کشیدن بسیار ناسالم است. در حالی که این سناریو ممکن است چیزی را از یک فیلم آخرالزمانی شبیه باشد، برای افراد مبتلا به آسم در زمانی که کیفیت هوا بسیار بد است، رایج است.
در حالی که آلودگی هوا باعث ایجاد آسم نمی شود، اگر شما در حال حاضر این وضعیت را دارید، می توانید علائم آسم یا حمله آسم را به طور قطع نشان دهید.