آلرژی در اطفال

در اطفال مخصوصا حساسیت به شیر گاو که در سال اول زندگی بیشتر دیده می شود خبر خیلی خوب برای خانواده هایی که بچه های آن به شیر گاو و لبنیات حساسیت دارند این بیماری تا جشن تولد 4 سالگی ها برطرف می شود 

حتی تخم مرغ ،سویا ، گندم ، آرد این موارد عمده مشکلات پوستی ایجاد می کنند و عمده بعد از 3 تا 4 سال برطرف می شوند اما در بزرگسالان و بچه های بالای 5 سال بیشتر این موارد که مشکل ایجاد می کند بادام زمینی ، گردو ،پسته ،فندق ، بنه،انبه و... موارد دیگر مربوط به آجیل ، ماهی ،صدف ، میگو و موارد دریایی و بذریجات مانند کنجد می باشد

در کل آلرژی در بزرگسالی کمتر از 5 سال خوب نمی شود و باید رعایت بیشتر شود و در بزرگسالی جنبه های گوارشی بیشتر می باشد یعنی وقتی غذا می خورند مشکلات گوارشی بیشتر است بعد از شیر که در2 سال اول زندگی مهم می باشد بعد از آن تخم مرغ می باشد و هر دو به صورت خام خیلی بدتر است و بعد از پختن سفیده هم بیشتر از زرده مشکل ایجاد میکند .

در بچه ها که مشکل پوستی زیاد می باشد و عمده در قالب خشکی و اگزما در 5 سال اول نشان داده می شود و در بزرگسالان بیشتر حالت گوارشی و پوستی کمتر می باشد و حساسیت در رابطه با نان و سویا در هر دو سن می باشد در فرهنگ ما نان جایگاه مهم دارد . 

اگر حساسیت به نان گندم داشتید می توانید از نان ذرت ، نان بلوط استفاده کنید یا کلا نان نخورند این باعث می شود که این مشکلات کمتر شود . 

افرادی هستند که مشکل تنفسی دارند یعنی غذایی را می خورند عطسه یا آبریزش و تنگی نفس پیدا میکنند و یا آن را تحت عنوان واکنش متقاطع غذا با گرده گیاهان می شناسیم مخصوصا افرادی که آلرژی بینی دارند در فصل های مخصوصی نمی تونند بخورند مثلا یه درخت غان یا توس حساسیت دارند و نمی توانند هلو یا سیب بخورند منتها زمانی که گرده افشانی دارند ولی مابقی طول سال می توانند استفاده کنند .

کسانی که مری آن ها بیمار است (مری لوله ای بین دهان و معده است) مشکلات آن در بزرگسالان بیشتر می باشد و غذاها نقش مهم دارد افزودنی ها هم برای عده ای مشکل ساز هستند اما مانند موارد نام برده نیستند . 

در مورد آسم هم حداکثر 6 درصد افراد آسمی با غذاها بدتر می شوند و بحث قسمت خود آسم می باشد .

نتیجه کلی

آلرژی غذایی در کودکان خیلی سریع تر از بزرگسالان بهبود می یابد و تا 4 سالگی می تواند برطرف شود و دربزرگسالان بیشتر مشکلات گوارشی می باشد.